Odręczny podpis elektroniczny - czym jest i czy warto skorzystać z tego rozwiązania w swojej firmie?
Rozwój technologii sprawia, że nasze życie staje się coraz wygodniejsze. Postęp możemy bowiem obserwować w każdym obszarze swoich działań. Dobrym przykładem jest tutaj podpisywanie dokumentów, które obecnie bardzo często realizujemy przez Internet. Niezbędny do tego jest jednak podpis elektroniczny. Warto więc dowiedzieć się czegoś więcej o tej formie składania podpisów.
Wygoda dostępna dla każdego
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że podpisy w formie elektronicznej istnieją w Polsce już od ponad dwudziestu lat. Duży wpływ na ten stan rzeczy ma fakt, że taki sposób zatwierdzania dokumentów przez długie lata był uznawany za luksus dostępny tylko dla bogatych przedsiębiorców. Na szczęście dzisiaj z e-podpisów mogą korzystać niemal wszyscy. Dzięki nim z łatwością dopełniamy różnych formalności, zarówno jeśli chodzi o kwestie biznesowe, jak i załatwianie spraw w różnych urzędach. Jednym ze szczególnych rodzajów e-podpisów jest tzw. odręczny podpis elektroniczny. Stanowi on podpis cyfrowy, który w przeciwieństwie do tradycyjnego, jest składany na specjalnym urządzeniu takim jak np. tablet czy laptop przemysłowy. Do poświadczenia dokumentów w tym przypadku służy nam odpowiedni rysik, jakim piszemy swoje imię i nazwisko. Następnie podpis zostaje przetworzony przez oprogramowanie zainstalowane na sprzęcie do wersji elektronicznej. W ten sposób możemy zatem bez problemu zatwierdzić każdy firmowy dokument.
Możliwość zaoszczędzenia czasu i pieniędzy
Nie da się ukryć, że podpisywanie dokumentów to codzienność pracy przedsiębiorstwa. Niestety tradycyjna ich forma ma sporo wad. Przede wszystkim papierowe pisma zajmują dużo miejsca, gdyż każde z nich przeważnie jest generowane przynajmniej w dwóch egzemplarzach. Co więcej, podpisane dokumenty należy właściwie rozdysponować, przekazując do odpowiedniego działu oraz zarchiwizować. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z elektronicznych podpisów odręcznych. Ta forma zatwierdzania pism umożliwia nam usunięcie problemu, jakim są piętrzące się firmowe dokumenty. Poza tym za sprawą tego rozwiązania możemy ograniczyć koszty prowadzenia działalności. Korzystając bowiem z odręcznego e-podpisu, nie musimy zajmować się drukowaniem, kserowaniem czy przechowywaniem pism. Dzięki czemu ponosimy mniejsze wydatki związane z kupowaniem tuszu do drukarek czy papieru. Kolejną ważną zaletą elektronicznych podpisów odręcznych jest oszczędność czasu. Właściwy system służący do takiego zatwierdzania dokumentów pozwala nam znacznie skrócić czas potrzebny na weryfikację oraz akceptację danego pisma. Wszystkie umowy w tym przypadku trafiają do podpisu w ciągu kilku sekund. Tym samym nie ma konieczności długiego oczekiwania na zatwierdzenie dokumentu przez odpowiednią osobę, co usprawnia działanie naszego przedsiębiorstwa. Jak widać zatem elektroniczny podpis odręczny, to innowacyjne rozwiązanie, ułatwiające dopełnianie różnych formalności. Warto więc zdecydować się na tę formę poświadczania firmowych pism, ponieważ dzięki niej odniesiemy sporo korzyści.
Słowa kluczowe:odręczny podpis elektroniczny,